Mapic je medzinárodný veľtrh zameraný na nehnuteľnosti s maloobchodnými prevádzkami, ktorý sa koná vo francúzskom Cannes. Pre spoločnosť HB Reavis sme sem navrhli výstavný stánok, ktorý reprezentuje projekt Stanica Nivy. V strede priestoru je veľký pult pripomínajúci kuchynský ostrov, ktorý slúži na občerstvenie a zároveň je miestom prvého kontaktu medzi zástupcami spoločnosti a návštevníkmi veľtrhu. Za pultom sa po krajoch priestoru nachádzaju dve zóny, jedna obsahuje model projektu Stanica Nivy, druhá neformálne sedenie vo forme pestrofarebných stoličiek a kresiel.
Návrh dizajnu výstavného stánku sme vytvorili podľa novej vizuálnej identity spoločnosti HB Reavis, ktorú tvoria krivky v rôznych farbách. Sýtu farebnosť a organické tvary sme premietli do návrhu, ktorý pôsobí sviežo a neformálne, čo pomáha k uvoľneniu hostí a zvýšenie ich komunikačnej aktivity. Dizajn stánku je navyše recyklovateľný, čo v tomto prípade znamená, že jednotlivé časti stánku je možné rozobrať a použiť v inom priestore.
Za dominantu stánku sme zvolili centrálny pult na spôsob kuchynského ostrova, osvedčeného komunikačného prvku z rezidenčných interiérov. Ostrov obsahuje chladničky, skrinky, nádrže s pitnou vodou a nádrže na odpadovú vodu. Pult slúži ako hlavné komunikačné centrum priestoru, práve tu prebieha prvá interakcia medzi zástupcami spoločnosti a návštevníkmi veľtrhu.
Hlavným poslaním výstavného stánku je prezentácia projektu Stanica Nivy, preto sme jej modelu dopriali náležitý priestor a polohu. Maketa sa nachádza v nárožnej časti stánku, takže je viditeľná z prednej časti spoza centrálneho pultu aj pre okoloidúcich návštevníkov. Priestor pre model sme zvýraznili dreveným dekorom na podlahe aj stenách, ktorý robí teplú útulnú atmosféru. Otočné lamely po stranách dávajú modelu správnu mieru intimity - návštevníkov priehľad na model zaujme a láka ich ho vidieť lepšie.
Po pravej strane od centrálneho ostrova sa nachádza chilloutová zóna s komfortnými kreslami slúžiaca na neformálne stretnutia. Zadnú stenu za chilloutom sme navrhli v monochromatických odtieňoch šedej, čím sme nechali vyniknúť pestrofarebný sedací nábytok a tiež ľudí samotných. Kombinácia vysokého a nízkeho sedenia umožňuje ľuďom vybrať typ, ktorý im vyhovuje. Pestré farby pôsobia hravo a zároveň odpovedajú novej identite spoločnosti.
Obvodová poloha vrámci veľtržnej haly dáva výstavnému stánku výhodu v podobe denného svetla a výhľadu do exteriéru. Pred fasádou je navyše terasa, ktorá slúži hosťom a predstavuje voľné pokračovanie interiéru.
Fotografie: Tomáš Manina